top of page

Naadloos meegroeien met nextGen en de toekomstige marktvraag?

Stel je voor dat je in een tijdmachine zou kunnen stappen en een blik in de toekomst van je bedrijf zou kunnen werpen. Wat zie je dan? Zie je jouw bedrijf floreren en zich gemakkelijk aanpassen aan de toekomstige tijd? Of worstelt jouw bedrijf om op een nieuwe manier waarde toe te voegen?


Voor sommige bedrijven is helaas het laatste scenario realiteit. Een sleutel tot toekomstbestendig succes is het vernieuwen naar een dynamisch nextGen bedrijfsmodel. Het is een model wat zorgt dat jouw bedrijf een moderne en wendbare koers vaart en een aanbod heeft wat continue relevant is, waarde toevoegt en positieve klantervaringen levert. Het resultaat hiervan is groei en toekomstbestendigheid.


Maar wie is die next generation (nextGen) en hoe kan je daar bedrijfsgroei mee realiseren? Bij JULIUS Consultants zien we de volgende generaties als nextGen:

  • Generatie Y (Millennials) is geboren van 1980 tot 1994;

  • Generatie Z (Zoomers) van 1995 tot 2009;

  • Generatie Alpha (Alphabots) van 2010 tot 2024;

  • Generatie Beta zal geboren worden vanaf 2025 tot 2039.

NextGen denkt compleet anders dan de generaties ervoor. NextGen is opgegroeid in een wereld vol technologie en innovatie. Ze hebben een andere kijk op uitdagingen en zijn vaak degenen die nieuwe, disruptieve ideeën naar voren brengen. Ze verwachten dat je een community en ecosysteem in jouw bedrijf hebt om nieuwe ideeën te bedenken, uitwerken en impact te maken. Je kan hier mooi gebruik van maken als je partners toevoegt en verbintenissen aangaat met onderwijsinstellingen/ universiteiten. Hierdoor wordt je nog toonaangevender in je markt. Door je te richten op nextGen, heb je toegang tot een schat aan innovatieve business ideeën en talent dat je helpt om jouw bedrijf te vernieuwen en te laten groeien.


De nextgen generaties zijn de generaties waarmee ondernemers en directies vandaag te maken hebben- en later krijgen. Ze vormen steeds grotere getallen binnen jouw stakeholdersgroep(en): klanten, prospects, medewerkers, partners, leveranciers, enz.


Kortom, als ondernemer/directeur moet je zo vroeg mogelijk de behoeften en verwachtingen van deze moderne en nieuwe generaties begrijpen. Maar nog belangrijker, het is van cruciaal belang om je bedrijfsvoering op hen aan te passen. Zoals hierboven al beschreven, meedoen met nextGen vraagt een dynamische bedrijfskoers en een omgeving waar business (re)design ervoor zorgt dat proposities (met producten, diensten en belevingen) voortdurend worden aangepast worden en vernieuwende waarde leveren. Bedrijven die begrijpen wat de NextGen wil, zullen beloond worden met nieuwe en loyale bestaande klanten. Deze generaties hechten waarde aan merken die hun waarden delen en die hen als individuen behandelen.


Wil je als bedrijf een meer dynamische koers varen en jouw business aanpassen naar morgen? dan is JULIUS Consultants de nextGen groeitransformatie expert om jou te helpen. Met behoud van jouw bedrijfs DNA, transformeren we samen jouw bedrijfsmodel naar de vraag van nextGen zodat je daar jouw groeidoelstellingen mee behaalt. No nonsens consultancy: bedenken, implementeren en executeren. Onze visie is daarom eenvoudig maar krachtig:


"Bedrijven die hun strategie en aanbod afstemmen op nieuwe generaties, groeien automatisch succesvol de toekomst in."


Wij benutten de snel veranderende wereld en nextGen kennis om voor onze klanten marktkansen te grijpen die concurrenten niet zien. Samen met onze klanten onderzoeken en ontwerpen we op nextGen gebaseerde:

bedrijfsstrategieën, waardeproposities, business design ecosystemen en klantbelevingen. Zo worden bedrijven dynamisch, passen ze zich gemakkelijk aan en is toekomstbestendige groei verzekerd.


JULIUS Consultants staat klaar om je te helpen bij deze transformatie en de stappen te zetten naar een succesvolle en toekomstbestendige onderneming. De toekomst is van jou om te ontwerpen, en nextGen is je sleutel tot succes. Wil je meer weten? Bel ons op 06-44309943 of stuur een e-mail naar info@juliusconsultants.nl.

19 weergaven0 opmerkingen
bottom of page