top of page
Kleurzweem_groot_02.jpg

nextGen FAQ

  • Wie zijn in onze ogen de nextGen generaties?
    Late Millennials Generatie Z de opkomende Alpha-generatie we houden ook een oogje op de opkomende Beta-generatie ;-) Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Wat maakt nextGen anders?
    In onze snel veranderende wereld is het van cruciaal belang om te realiseren dat deze doelgroep bestaat uit een groep die zich: heeft moeten aanpassen aan de veranderende omstandigheden en een grote groep die deze aanpassingen niet heeft ondergaan omdat ze zijn geboren vanaf 1990 zijn geboren. De 'nextGen doelgroep' is van nature meer: individualistisch tech-savvy en verwerken informatie sneller Hun levensstijl, cultuur en mindset onderscheiden zich aanzienlijk van voorgaande generaties, wat bedrijven grondig moeten begrijpen. Inmiddels behoren veel van onze huidige en toekomstige klanten, potentiële partners en medewerkers tot deze groepen. Let op: hoewel nextGen zelfverzekerd en assertief overkomt, is het soms van belang om hier extra alert op te zijn en meer aandacht aan te besteden... Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Wat zijn de belangrijke kenmerken en waarden van de NextGen?
    De NextGen staat bekend om hun digitale geletterdheid, diversiteitswaardering, streven naar maatschappelijke betrokkenheid en duurzaamheid. Ze hechten o.a. waarde aan authentieke 'echte' merkervaringen en verwachten transparantie en verantwoordelijkheid van bedrijven. Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Hoe kunnen bedrijven succesvol worden met NextGen in hun markt(en)?
    Wees authentiek echt (geen greenwashing) en heb een intelligent aanbod afgestemd op de toekomst, o.a. Personaliseer communicatie en klantreizen, afgestemd op jouw aanbod Omarm duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen Bedenk en biedt aantrekkelijke, relevante, slimme, innovatieve, en duurzame producten/diensten/processen en tegen redelijke prijzen. Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Is nextGen bedrijfsstrategie en business innovatie alleen voor B2C markten bestemd?
    De tijd is geweest dat B2B zich minder druk hoefde te maken over 'de mens zijde' van zaken doen. NextGen bedrijfsstrategie en voortdurende business innovatie is tegenwoordig niet meer beperkt tot specifieke markten. Het is inmiddels van cruciaal belang voor de gehele zakelijke markt, ongeacht of ze zich richten op B2C- of B2B-markten. De opkomst van, en transformatie van B2B bedrijven naar, B2B2C-bedrijfsmodellen, waarbij zowel producten als diensten worden aangeboden, is een duidelijke trend. Het succes draait hier om het begrijpen en betrekken van mensen, waaronder klanten, toekomstige klanten, medewerkers, leveranciers en partners. Dit vereist een continue focus op het creëren van een gepersonaliseerde ervaring, een naadloze klantreis en een aantrekkelijk aanbod, ongeacht het type markt waarin een bedrijf opereert. Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Wat betekent een nextGen bedrijfsstrategie en aanbod voor jouw bedrijf?
    Het betekent aansluiting bij huidige en toekomstige markt (klanten, potentiële klanten, partners, leveranciers en medewerkers e.d.). De toenemende snelheid en hoeveelheid veranderingen vereist een dynamische nextGen-strategie en constante business innovatie om als bedrijf bestaansrecht te behouden. Anders kan de levensduur van je bedrijf sterk afnemen. Met een dynamische nextGen bedrijfsstrategie en continue business innovatie wordt je: Leider van morgen Toekomstbestendig Klaar voor gezonde omzetgroei Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Hoe kan een NextGen-aanpak helpen bij het aanpakken van belangrijke bedrijfsuitdagingen?
    Het bereiken van bedrijfsdoelstellingen in het licht van externe factoren zoals natuurrampen, politieke veranderingen, personeelskwesties en inflatie heeft aanzienlijke gevolgen voor organisaties en bedrijven. In deze volatiele zakelijke markt zijn tijd en NextGen de enige constante factoren en jouw vaste waarden. Om doeltreffend te zijn en tijd te besparen bij het aanpakken van deze uitdagingen, is het cruciaal dat bedrijven zich aanpassen en een dynamische NextGen-bedrijfsstrategie ontwikkelen, ondersteund door voortdurende business innovatie. Deze aanpak is essentieel om zich aan te passen aan de snel veranderende omstandigheden en succesvol te blijven gedijen in deze complexe zakelijke omgeving. Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Welke rol speelt technologie in de verwachtingen van de NextGen en o.a. partnersamenwerkingen/succes?
    De NextGen-generaties hechten grote waarde aan technologie en digitale innovatie in hun verwachtingen van het bedrijf waarvoor ze werken en de partners waarmee ze samenwerken. Ze verlangen niet alleen naadloze digitale ervaringen en snelle toegang tot informatie, maar ook naar innovatieve technologische oplossingen die aansluiten bij hun behoeften. Het is echter belangrijk op te merken dat innovatie, met name in B2B-partnerrelaties waar intensieve samenwerking plaatsvindt, soms uitdagend kan zijn en invloed kan hebben op groepsdynamieken. Digital natives, zoals de nieuwe alpha en Beta-generatie, groeien op in een wereld waarin robotisering en geavanceerde technologieën een integraal onderdeel van het dagelijks leven zijn. Daarom is het cruciaal voor bedrijven om voortdurend te evolueren en te investeren in bedrijfsstrategie, business design en digitale transformatie om relevant te blijven voor NextGen. Dit omvat ook het aanbieden van gepersonaliseerde oplossingen die aansluiten bij de snel veranderende verwachtingen van deze generaties. Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Hoe kan een bedrijf een positieve impact hebben op de maatschappij, hun klanten en het milieu, zoals de NextGen verwacht?
    Een bedrijf kan de verwachtingen van de NextGen vervullen door o.a. duurzame praktijken te implementeren maatschappelijke verantwoordelijkheid te ondersteunen ethische transparantie te handhaven innovatieve oplossingen voor maatschappelijke en milieuproblemen te ontwikkelen klantgericht te zijn in medewerkers te investeren Samen te werken met relevante partners Op deze manier kan het bedrijf een positieve impact hebben op de maatschappij, klanten en het milieu, exact zoals de NextGen verwacht. Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
  • Hoe kunnen bedrijven succesvol zijn met NextGen in de organisatie?
    Het is belangrijk dat bedrijven een duidelijke visie hebben op de behoeften van NextGen en hoe deze in de organisatie te integreren. Dit vereist bijvoorbeeld een cultureel manifest, employee experience en een employer branding-strategie die flexibiliteit, work-life balance, zingeving in het werk, moderne technologie en ontwikkelingskansen omvatten. Het is ook waardevol om NextGen-werknemers samen te laten werken met ervaren collega's en te investeren in mentoring, technologie, diversiteit, feedback en maatschappelijke betrokkenheid om aan hun verwachtingen te voldoen en hun bijdrage te maximaliseren. Om NextGen-talent aan te trekken en te behouden, moeten bedrijven aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden bieden, inclusieve en diverse werkomgevingen creëren, leermogelijkheden aanbieden en kansen voor persoonlijke groei en betrokkenheid bij maatschappelijke doelen bieden. Wil je meer weten? tijdens een gratis inhoudelijk kennismakingsgesprek lichten we via onze nextGen Quick Scan toe hoe nextGen jouw bedrijf is en hoe je voor en met nextGen toegevoegde waarde kunt gaan leveren jouw bedrijf zodat je met hen de toekomst in groeit!
bottom of page